Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP

Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.


 
Dzięki wykorzystaniu Navireo, przy współpracy z internetową platformą Agility B2B, firma usprawniła wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Wdrożenie umożliwiło jej dalszy szybki rozwój i zwiększenie obszaru zbytu dla produkowanych wyrobów. Zautomatyzowano przetwarzanie zamówień, które dotychczas były wprowadzane ręcznie. Wcześniej czynności te musiało wykonywać dwóch pracowników przez około 6 godzin, obecnie jeden przez niespełna 5 minut. Automatycznie wprowadzane są także wszystkie zamówienia z sieci Biedronka. Dziennie generowanych jest ponad 1000 dokumentów z około 150 zamówień na cały asortyment piekarni, co daje w miesiącu 300 tys. pozycji w dokumentach zakupowych.
Navireo sprawdza się w firmie piekarniczej i spełnia wszystkie nasze oczekiwania. Co najważniejsze, wdrożony system jest na tyle elastyczny i otwarty, że umożliwia wprowadzenie nowych dedykowanych rozwiązań nawet w trakcie jego użytkowania – mówi Sławomir Gondek, partner w Vital Spółka Jawna.
Potrzeby firmy Vital

Rynek piekarniczy charakteryzuje się dużą konkurencyjnością, zarówno w samym Kujawsko-Pomorskiem, jak i w całej Polsce. Aby piekarnia mogła na nim z powodzeniem działać i rozwijać się, potrzebuje odpowiednich narzędzi, które zoptymalizują jej codzienną pracę. Niezbędny jest dopasowany system, który m.in. szybko dostarcza informacji i pozwala analizować zgromadzone dane. Wcześniejsze oprogramowanie wykorzystywane przez Vital nie zaspokajało potrzeb szybko rozwijającego się przedsiębiorstwa. Było nieefektywne i nie zapewniało kompleksowej obsługi zachodzących w firmie procesów, w tym rozwiniętego i złożonego procesu produkcji. Piekarnia potrzebowała analitycznego narzędzia wskazującego, jakie jest zapotrzebowanie na wybrane produkty, a także zsynchronizowania z odbiorcami, w tym z trzema dużymi centrami dystrybucji w kraju. Nowa aplikacja musiała dawać możliwość integracji z zewnętrznym systemem SAP, z wykorzystaniem wymiany danych ECOD.

Wybór systemu

Firma Vital zdecydowała się na Navireo, ponieważ jest on w pełni dostosowany do wymagań firmy piekarniczej i cukierniczej, posiada bogatą zintegrowaną funkcjonalność i wykorzystuje bazę danych SQL. System gwarantował także integrację w jedną wspólną platformę wymiany danych, z zagwarantowanym odpowiednim poziomem bezpieczeństwa z platformą Agility B2B. Kluczowa była również możliwość łatwego importu danych z aplikacji biurowych i dotychczas wykorzystywanego programu oraz konkurencyjna cena i opieka posprzedażna.

Wdrożenie Wdrożenie Navireo wraz z platformą Agility B2B zrealizowała firma Akces. W pierwszej kolejności, podczas analizy przedwdrożeniowej, zidentyfikowano schemat pracy poszczególnych użytkowników i zaprojektowano prototyp systemu. Następnie, zgodnie z wytycznymi klienta, przeprowadzono instalację i konfigurację na pięciu stanowiskach pracy w centrali i dwóch stanowiskach w oddziale. Szczegółowa parametryzacja wdrażanego systemu została zrealizowana na podstawie informacji dostarczanych na bieżąco przez pracowników firmy Vital.

Plany na przyszłość

W najbliższej przyszłości Vital planuje wdrożenie kolejnych modułów, w tym rozliczanie produkcji, pełnej księgowości oraz kadry i płace. Piekarnia chciałaby umożliwić swoim klientom składanie zamówień przez specjalny portal i poprawić komfort współpracy z kontrahentami.

Firma Vital rozpoczęła swoją działalność w 2003 roku. Zajmuje się produkcją pieczywa i wyrobów cukierniczych, które trafiają do klientów z całego województwa kujawsko-pomorskiego. Piekarnia dostarcza swoje wyroby także do ponad 150 sklepów spożywczych sieci Biedronka. Obecnie zatrudnia około 200 osób.

Źródło: InsERT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top