loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Najczęściej popełniane błędy podczas wdrożenia ERP

WNP.plNajwiększym błędem popełnianym przy wdrożeniach jest nieznajomość potrzeb firmy i niewłaściwe rozplanowanie etapów i zakresu wdrożenia - zauważa Robert Skrzypczak, ekspert rozwiązań ERP w dziale aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics.

Nasz rozmówca przekonuje, że aby tego uniknąć, warto postawić na certyfikowanego dostawcę oraz partnera wdrożeniowego, który posiada doświadczenie w danej branży.
Zespół kompetentnych konsultantów wdrożeniowych to już duża część sukcesu, ponieważ to od nich zależy, czy właściwie zostaną zdiagnozowane potrzeby i wymagania firmy i na tej podstawie dobrane odpowiednie funkcjonalności - wyjaśnia.
Bardzo ważne na każdym etapie wdrożenia jest także zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces implementacji oraz świadomość pracowników, jakie są cele wdrożenia i jakich zmian w funkcjonowaniu firmy mogą oczekiwać.
Dość często popełnianym błędem jest także zbyt optymistyczne podejście do harmonogramu wdrożenia, czyli błędne obliczenie nakładu czasu i pracy, które skutkuje opóźnieniami w realizacji poszczególnych etapów wdrożenia i zakłóceniami w codziennej pracy firmy - wymienia Robert Skrzypczak. - Ogromnie ważne jest również odpowiednie przeszkolenie docelowych użytkowników, aby mogli oni szybko zacząć pracować na nowym systemie, czerpiąc z niego maksymalne korzyści.
Przedstawiciel Microsoft zauważa jednak, że wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak ważne jest przekonanie pracowników do nowego rozwiązania.
Natomiast kluczem do sukcesu w tym zakresie jest informowanie pracowników o kolejnych etapach wdrożenia, zbieranie ich opinii oraz gruntowne przeszkolenie - przekonuje. - Dając pracownikom czas na adaptację do nowego systemu i poznanie jego funkcjonalności, zwiększamy szanse na to, że będą oni efektywnie z niego korzystać.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top