loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Columbus Polska zwiększa potencjał ERP

ERP zintegrowane z kasami fiskalnymi i skanerem kodów kresowych, ERP z kolektorem danych gromadzonych z nalepek i przywieszek na ubraniach czy artykułach spożywczych. – Możliwości jest więcej. Wszystko zależy od oczekiwań klienta i elastyczności systemu – mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska.


Nie ma bowiem na rynku systemu, którego standardowe funkcjonalności w równym stopniu spełniałyby oczekiwania wszystkich sektorów w gospodarce. - Ale jest to realne. System musi być elastyczny, a wtedy rozbudowany o branżowe rozwiązanie będzie potrafił „dotknąć” każdą fiskalną - dodaje Artur Stypiński, project manager Columbus Polska, który zakończył wdrożenie w ponad 400 salonach prasowych Relay i Inmedio.

Właściciel salonów, firma HDS poszukiwała systemu ERP, który na bieżąco monitorowałby i kontrolowałby każdego dnia przepływ milionów biletów autobusowych, gazet, czy baterii kupowanych w warszawskim metrze, na lotniskach i dworcach kolejowych. Wcześniej firma z kilkudziesięcioma salonami nie potrzebowała ERP. Podliczenie utargu i zaopatrzenie miało miejsce po kilku dniach. Ale dzisiaj to wykluczone.

- Firma w czasie rzeczywistym, musi wiedzieć, jaki jest popyt w każdym z ponad 400 punktów sprzedaży, czy ajenci odprowadzili cały utarg, i do którego salonu należy skierować kolejną dostawę. Ten komfort udało nam się osiągnąć rozbudowując standardowe funkcje ERP o branżowe rozwiązanie, które umożliwiło integrację systemu z centralą systemu Point of Sale, odpowiedzialną za obsługę kas fiskalnych we wszystkich kasach fiskalnych salonów Relay i Inmedio – wyjaśnia Artur Stypiński.

Ale zastosowanie ERP może być jeszcze bardziej wymyślne. Decyduje o tym specyfika biznesu. W Royal Collection, sieci ekskluzywnych salonów z odzieżą strategiczne znaczenie ma wysoka, a więc i ciągła jakość obsługi gości. Przesył danych między salonami, a centralą nie mógł więc odbywać się w trybie on-line, który jest standardem w systemach ERP. Wystarczy awaria łącz, by przesył z wykorzystaniem Internetu został zablokowany.

Columbus wyeliminował to ryzyko, decydując się na tryb off-line. W tym celu opracował moduły Galaxy i SAX, które wykorzystują do komunikacji między centralą a kasami w salonach sprzedaży bezpośrednie połączenia TCP/IP, kolejkowanie pakietów danych, szyfrowanie, kompresję danych, itp. Wszystko to jest zautomatyzowane i podlega bezustannej automatycznej kontroli – dodaje Piotr Szczerbiak, project manager Columbus Polska.

Źródło: Columbus Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top