loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Branża budowlano-wykończeniowa inwestuje w systemy ERP

Przedsiębiorstwa z branży dystrybucji materiałów budowlanych i wykończeniowych potrzebują nowoczesnych narzędzi do zarządzania, aby móc się dynamicznie i systematycznie rozwijać.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Decydując się na zakup zintegrowanego systemu informatycznego ERP trzeba zacząć od oceny tego, w jaki sposób poszczególne funkcje oprogramowania przyczynią się do zwiększenia efektywności procesów. Oprogramowanie musi być w pełni dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa z branży budowlanej, gdyż tylko taki system niesie ze sobą wyraźne i policzalne korzyści - mówi Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.
Ze względu na szeroki asortyment system ERP musi być wyposażony w rozbudowaną, centralną bazę danych, dokładnie opisującą produkty (grupy towarowe, kody kreskowe, zdjęcia, dodatkowe cechy i dokumenty towarzyszące). Rejestracja danych w magazynie powinna być realizowana za pomocą urządzeń mobilnych (kontrola położenia produktów). Dla utrzymania wymaganej rentowności sprzedaży, stosuje się mechanizmy kontroli polityki cenowej.

Kolejny ważny aspekt, to obsługa procesu montażu - np. drzwi i podłóg - ze względu na preferencyjne stawki VAT. Branża oczekuje dopracowanych mechanizmów obsługi dostawy towarów pod inwestycję oraz narzędzi do wspierania decyzji zakupowych – co, w jakiej ilości i kiedy kupić, by zrealizować zamówienia klientów i obsługę reklamacji.

Często przydatne okazują się narzędzia wspierające procesy logistyczne – przyporządkowanie klientów do tras, kompletowanie tras ze względu na wymagane terminy dostaw.

Bardzo ważna jest platforma B2B – automatyzująca wymianę danych o cennikach i asortymencie, wspierająca elektroniczną wymianę dokumentów handlowych z dostawcami i dystrybutorami, wspomagająca obsługę reklamacji. W składzie budowlanym, czy w salonie sprzedaży, oczekuje się ergonomicznych narzędzi do obsługi sprzedaży detalicznej.
Ponieważ zakup systemu to inwestycja, która musi przynieść zwrot, należy dokonać oceny czy i w jakim czasie uda się go uzyskać. Graphcom proponuje przeprowadzenie Audytu Korzyści. Wykaże on realne, policzalne korzyści zarówno w zakresie oszczędności czasu pracowników jak i poprawy rentowności firmy. Nasze doświadczenia pokazują, że czas zwrotu z inwestycji w system ERP w firmie dystrybucji materiałów budowlanych czy materiałów wykończeniowych nie przekracza 24 miesięcy – kontynuuje Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.
Źródło: GRAPHOM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top