loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

STERNET usprawnia zarządzanie relacjami z klientami

STERNET wdrożył system do zarządzania relacjami z klientami (CRM) w celu uzyskania jednolitego źródła informacji dla pracowników logistyki, sprzedaży i marketingu oraz kierownictwa.
STERNET Sp. z o. o. jest firmą produkcyjno-usługowo-handlową, która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze w zakresie napędów elektrycznych oraz systemów automatyki. Dynamiczny rozwój firmy oraz rosnąca liczba klientów sprawiły, że zarząd spółki podjął decyzję o wdrożeniu systemu klasy CRM do zarządzania relacjami z klientami. STERNET poszukiwał narzędzia, które zapewniłoby jednolite źródło uporządkowanych informacji o klientach z możliwością szybkiego i wygodnego dostępu do wymaganych danych przez pracowników działu sprzedaży i marketingu, a także kierownictwo firmy.

Spółce STERNET zależało również na optymalizacji działań handlowych i marketingowych, w tym na usprawnieniu zarządzania kartoteką produktów, przygotowywaniu ofert oraz monitorowaniu realizacji zamówień, rzetelnej analizie i kontroli pracy oraz możliwości rozliczania przedstawicieli handlowych. Ważne było również efektywne prowadzenie kampanii marketingowych z możliwością kontroli budżetu oraz analizy wydajności prowadzonych działań za pomocą odpowiednich narzędzi. Firmie zależało także na usprawnieniu komunikacji pomiędzy działem marketingu i działem handlowym w celu efektywniejszej współpracy, jak również na szybkiej i bezproblemowej integracji nowego systemu z zewnętrznym systemem Ofertowanie oraz rozwiązaniem klasy ERP.

Po przeanalizowaniu systemów CRM dostępnych na rynku STERNET wybrał rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM 2011 w wersji on-premise. Wdrożenie przeprowadziła firma Computer Plus Kraków S.A., która jest czołowym dostawcą rozwiązań informatycznych projektowanych w oparciu o technologie Microsoft na terenie Polski południowej. Wdrożenie zostało zrealizowane w przeciągu 2,5 miesięca i było podzielone na etapy obejmujące analizę sytuacji wyjściowej, instalację, konfigurację, dopasowanie sytemu, migrację danych, integrację i testy użytkownika. Na samym końcu przeprowadzono warsztaty szkoleniowe zakończone uruchomieniem produkcyjnym rozwiązania.
Wybraliśmy Microsoft Dynamics CRM, ponieważ spełniał on wymagania użytkowników oraz kadry zarządzającej, a także łatwo integrował się z systemami zewnętrznymi. Rozwiązanie w dużym stopniu podniosło wydajność naszego działu sprzedaży oraz efektywność prowadzonych kampanii marketingowych – mówi Wojciech Kordas, Marketing Manager, STERNET Sp. z o. o.
Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu pracownicy zyskali dostęp do zintegrowanej bazy danych na temat klientów, zaś kierownictwo firmy – możliwość monitorowania pracy przedstawicieli handlowych. Microsoft Dynamics CRM umożliwił skuteczne planowanie, realizację i rozliczanie kampanii marketingowych. System pozwolił także na analizę danych sprzedażowych w celu kreowania polityki marketingowej oraz śledzenie efektywności kampanii i działań marketingowych. Natomiast w obszarze sprzedaży wprowadzono m. in. narzędzia umożliwiające kreowanie prospektów, czyli rejestrowanie przychodzących zapytań, regularne kontakty z kontrahentami oraz rejestrację odpowiedzi na kampanie marketingowe, a także narzędzia usprawniające zarządzanie kartoteką produktów, przygotowywanie ofert oraz monitorowanie realizacji zamówień. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM usprawniło również pracę działu logistyki. Dzięki łatwemu dostępowi do informacji zgromadzonych w systemie, realizacja zamówień przebiega dużo sprawniej. Co więcej, wdrożone rozwiązanie znacznie wsparło pracę grupową dzięki automatycznemu kierowaniu przychodzących maili do kolejek, generowaniu i przydzielaniu działań oraz śledzeniu ich realizacji, a także za sprawą procesów zautomatyzowanych, takich jak aktualizacja rekordów, zmiana stanu procesu czy powiadomienia i alerty.

Źródło: MICROSOFT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top