loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Sprzedaż potrzebuje IT

UPDATE - sprzedaż potrzebuje ITFirma update CRM przeprowadziła badanie wśród szefów zespołów sprzedaży, które wskazują, że przedsiębiorstwa potrzebują przejrzystej i aktualnej informacji o kliencie. W usprawnieniu procesu sprzedaży równie ważny jest stały kontakt ze wszystkimi pracownikami, także tymi pracującymi w terenie – dlatego respondenci przewidują, że firmy będą inwestowały coraz więcej w mobilne rozwiązania CRM.


 
62% firm biorących udział w badaniu korzysta z systemu do zarządzania relacjami z klientami, niemniej ankietowani deklarują, że nadal potrzebują narzędzi, które zapewnią intuicyjność i prostotę użytkowania w dowolnym miejscu i czasie, a także podniosą poziom wygody. To właśnie od odpowiedniego interfejsu użytkownika dostosowanego do stanowiska zależy skłonność pracowników do używania aplikacji. W decydujący sposób wpływa to na jakość danych zasilających system. Z drugiej strony, wyposażenie pracowników w rozwiązania mobilne CRM sprawia, że dysponują oni skutecznymi narzędziami sprzedaży i są w stanie poprawiać swoje wyniki.

Po pierwsze dostęp do informacji o klientach

Co drugi menedżer działu sprzedaży uważa, że jego firma musi dokonać poprawy w takich obszarach, jak: dostęp do informacji o klientach, wartości sprzedaży i rodzaju kontaktów (55%) oraz jakości danych na temat klientów i sprzedaży (54%). Wartościowe dane CRM wymagają ciągłej aktualizacji przez wszystkich pracowników firmy, zatem rozwiązanie powinno być proste w obsłudze i przyjazne użytkownikom. Ważne, by posiadało odpowiednie funkcjonalności, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb zarówno pracownika, działu firmy, jak i całej organizacji. System update CRM jest wyspecjalizowany branżowo, tak by odzwierciedlał kluczowe procesy specyficzne dla danej branży.

Nowoczesne narzędzia wspierają sprzedaż

Menedżerowie polskich przedsiębiorstwa biorący udział w badaniu przewidują rozwój działów sprzedaży poprzez szkolenia (58%) i dostarczenie pracownikom nowoczesnych narzędzi umożliwiających dostęp do informacji (56%). Tylko 7% ankietowanych uważa, że dobrym kierunkiem jest poszerzanie zespołu o nowych pracowników, a raptem 1% twierdzi, że w przyszłości działy sprzedaży czekają redukcje zatrudnienia. Mobilne rozwiązania klasy CRM umożliwiają średnio 14% wzrostu produktywności , co ma niebagatelny wpływ na skuteczność pracy handlowców. Pracownicy terenowi mają dostęp do systemu w każdym miejscu i czasie, także w przypadku braku dostępu do Internetu. Wszystko to sprawia, że dane o klientach uaktualniane są na bieżąco i do minimum zostaje zredukowana praca administracyjna w biurze.

Pracownicy terenowi w stałym kontakcie z centralą

Większość firm biorących udział w badaniu przyznała, że stały kontakt z przedstawicielami działającymi w terenie jest istotny w rozwoju zespołu sprzedaży. Niemal 80% menedżerów podkreśliło szczególną wagę bliskiej współpracy między pracownikami w biurze oraz w terenie. Na te potrzeby odpowiadają producenci mobilnych rozwiązań CRM, którzy dostarczają aplikacje umożliwiające stałą aktualizację danych w systemie CRM. Dostęp do bieżących informacji pozwala na szybkie reagowanie na zapytania klienta, a także przyspiesza finalizację umowy w przypadku negocjacji w siedzibie kontrahenta. Dzięki efektywnej kooperacji wszystkich pracowników, firma może budować przewagę konkurencyjną i oferować skuteczną sprzedaż produktów i usług.

Źródło: www.update.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top