loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Coraz więcej CRM w chmurze

wnpW dużych firmach sektora przemysłowego nadal przeważa model on-premise, jednak coraz większym zainteresowaniem cieszy się technologia chmury ze względu na mniejsze koszty utrzymania, ogromną elastyczność i krótki czas uruchomienia usługi - zauważa Adam Komorowski, dyrektor Działu Aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Zdaniem przedstawiciela Microsoft, firmy sektora Enterprise decydują się przede wszystkim na modyfikację już wdrożonych systemów w modelu tradycyjnym, aby nadążyć za zmieniającymi się warunkami rynkowymi.
Natomiast wśród rozwiązań Cloud Computing coraz większą popularnością cieszą się aplikacje klasy CRM, umożliwiające zdalne zarządzanie sprzedażą, marketingiem czy działem call center, oraz usługi umożliwiające prowadzenie wirtualnego biura, z opcjami dostępu do poczty e-mail, dokumentów, kontaktów i kalendarzy oraz narzędzi umożliwiających komunikację głosową, wideo i instant messaging z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie - wyjaśnia Adam Komorowski.
Nasz rozmówca podkreśla, że korporacje często nie są do końca przekonane do koncepcji przechowywania danych poza własną infrastrukturą, co w kontekście pełnej wirtualizacji przepływów pieniężnych jest raczej sceptycyzmem wynikającym z braku dostatecznego zrozumienia mechanizmów bezpieczeństwa stosowanych przez dostawców tego typu usług.
Dlatego uświadamiamy naszym klientom, iż dostawcy usług informatycznych w modelu cloud dokładają wszelkich starań, by zapewnić firmom maksymalne bezpieczeństwo danych - przekonuje Adam Komorowski. - W przypadku np. Microsoft Dynamics CRM Online rozwiązaniem zarządzają wykwalifikowani pracownicy zajmujący się operacjami sieciowymi w centrach danych firmy Microsoft na całym świecie, posiadający certyfikaty ISO i SAS70 Type II. W 2001 roku firma Microsoft uzyskała też po raz pierwszy certyfikat w programie Safe Harbor i odnawia certyfikat zgodności z zasadami Safe Harbor Principles co dwanaście miesięcy.
Adam Komorowski wskazuje, że dla dużej firmy, która posiada wiele oddziałów zlokalizowanych w różnych miejscach, przydatne może okazać się wykorzystanie mechanizmów znanych z mediów społecznościowych, typu Facebook czy Twitter, w celu utrzymywania wirtualnych kontaktów pomiędzy pracownikami firmy oraz z klientami.
Popularne stają się też micro-blogi, gdzie pracownicy mogą na bieżąco śledzić aktualne wydarzenia firmowe, realizowane projekty czy też dzielić się swoimi uwagami, zadawać pytania, a tym samym monitorować aktualną sytuację przedsiębiorstwa - mówi. - Taka opcja usprawnia komunikację pomiędzy pracownikami firmy, a także zacieśnia relacje z klientami i kontrahentami.
Przedstawiciel Microsoft uważa, że aplikacje w chmurze są przyszłością segmentu MŚP, stąd popyt na tego typu usługi będzie wzrastać.
Oprócz redukcji kosztów związanych z utrzymywaniem infrastruktury, model ten oferuje mniejszym firmom również dostęp do zaawansowanych technologii, takich jak systemy ERP i CRM, na które małe przedsiębiorstwa nie mogły sobie dotychczas pozwolić - wyjaśnia.
Zdaniem Adama Komorowskiego, chmura jest również atrakcyjną opcją dla firm dopiero debiutujących na rynku, które liczą się z wszelkimi kosztami prowadzenia działalności i miesięczny abonament za korzystanie z aplikacji jest dla nich bardzo atrakcyjną opcją. Dzięki rozwiązaniom chmurowym istnieje również możliwość prowadzenia wirtualnego biura, które nie wymaga wynajmowania lokalu czy zatrudniania pracowników w konkretnym miejscu, co przekłada się na generowanie dodatkowych oszczędności dla firmy z tytułu użytkowania tego typu technologii.
Z naszej perspektywy obserwujemy, że sektor MŚP korzysta z usług opartych na serwerach Microsoft Exchange i SharePoint, które umożliwiają dostęp do poczty elektronicznej, pakietów biurowych czy komunikatorów - mówi. - Dostrzegamy też rosnące zainteresowanie naszym rozwiązaniem klasy CRM dostępnym w chmurze - Microsoft Dynamics CRM Online.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top