Branżowe narzędzia analityczne od IBM

W trakcie drugiej edycji Forum Analityki Biznesowej, firma IBM ogłosiła wprowadzenie Industry Analytics Solutions, czyli pakietu 20 rozwiązań branżowych do analityki predykcyjnej, które umożliwiają łatwiejsze i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie zebranych danych. Nowa oferta została stworzona z myślą o konkretnych branżach, m.in. medialnej, bankowej, chemicznej, a także handlu detalicznego.

 
Nowe pakiety rozwiązań IBM to efekt współpracy z klientami i partnerami biznesowymi, prowadzącymi działalność w różnych sektorach gospodarki i mającymi doświadczenie w wykorzystaniu innowacji technologicznych.

Każde z rozwiązań wchodzących w skład IBM Industry Analytics Solutions, zawiera predefiniowane modele analityczne, jak również moduły odpowiedzialne za sprawne gromadzenie i przygotowanie informacji do analizy, przez co jest ona szybsza i bardziej dokładna. Co ważne, klienci mogą korzystać ze specjalnych interfejsów dedykowanych dla poszczególnych branż. Dodatkowo, za pomocą interaktywnych pulpitów, użytkownicy mogą dzielić się informacjami i płynącymi z nich wnioskami w ramach swoich organizacji oraz na poziomie zespołów. Umożliwia to lepsze zrozumienie klientów, dostępnych zasobów oraz sposobów działania, i – w efekcie – podejmowanie lepszych decyzji oraz wprowadzanie ich w życie szybciej i przy zaangażowaniu mniejszych środków.

Zdajemy sobie sprawę, że firmy oczekują narzędzi zapewniających szybsze i tańsze analizy, które z kolei umożliwią optymalizację podejmowania decyzji. Wymagają również gotowych rozwiązań skrojonych do potrzeb poszczególnych branż i wyzwań, z którymi się zmagają – mówi Arkadiusz Wiśniewski, Analytics Business Unit Leader w IBM. – Z tego powodu IBM stworzył analityczne rozwiązania branżowe, czyli zestaw skutecznych narzędzi analitycznych, dzięki którym użytkownicy biznesowi będą mogli odkrywać wzory zachowania klientów, realizować swoje pomysły i optymalizować decyzje – dodaje.
Rozwiązania analityczne IBM zostały wdrożone m.in. w Onet.pl, jednym z największych polskich portali internetowych. Tego typu podmioty dążą do maksymalizacji liczby odsłon stron internetowych i czasu obecności na portalu, co można uzyskać przez dostarczanie użytkownikom interesujących treści w odpowiednim momencie. Wykorzystując m.in. IBM SPSS Modeler i analizując zachowanie odbiorców, podzielono ich na grupy pod kątem preferencji i oczekiwań – m.in. tego, jakie treści ich przyciągają, kiedy korzystają z portalu i za pomocą jakich urządzeń uzyskują dostęp. W efekcie Onet jest w stanie dopasować swoją ofertę do zindywidualizowanych potrzeb, co przełożyło się zarówno na większą liczbę odsłon w trakcie pojedynczej sesji, jak również gotowość do powrotu na stronę. Użytkownicy oglądają także więcej reklam, co z kolei oznacza dla portalu wzrost zysków.

Nowe rozwiązania IBM można zintegrować z IBM ExperienceOne, co umożliwi wysyłanie spersonalizowanych ofert oraz wyświetlania odpowiednich treści podczas przeglądania witryn internetowych. Z kolei dzięki powiązaniu z IBM Maximo Asset Management można usprawnić zarządzanie pracą – od jej planowania po raportowanie. Konsultanci IBM Global Business Services pomogą klientom w implementacji i dostosowaniu rozwiązań tak, aby jeszcze lepiej odpowiadały na ich potrzeby biznesowe.

Źródło: IBM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top